uw lokale partij "het gaat ergens om"

GM

vuistjeGert Maas

Geboren:          5 april 1955 te Hardinxveld aan de Kon. Wilhelminalaan

Interesses:
Geschiedenis, Politiek, Voetbal en Schaatsen
Hobby’s:
Genealogie, Paleografie en de Hengelsport
Werk:
Na bijna 42 jaar werkzaam te zijn geweest in het schilderwerk als schilder,
                           voorman en uitvoerder hou ik mij nu bezig met vrijwilligerswerk bij o.a.
                           woonzorgcentrum ‘De Lange Wei’

Waarom Politiek ? :

2015 besloot ik het eerste burgerinitiatief in de geschiedenis van HG in te dienen om een referendum op de raadsagenda te krijgen, met als doel de inwoners van ons mooie dorp een stem te geven, zodat men zelf kon kiezen met welke buurgemeente men wilde samengaan.

Peiling
Het initiatief kwam op de agenda en werd bij stemming door de huidige coalitie van tafel geveegd met 9 tegen 7 stemmen er was hiermee niet bepaald een breed draagvlak voor toetreding Drechtsteden.

Hierna besloot ik de lokale politiek nauwkeurig te volgen en heb op tal van onderwerpen gebruik gemaakt van het inspreekrecht.

Toen ik vernam dat de PVDA in ons dorp mogelijk niet op de kieslijst van de komende gemeenteraadverkiezing zou komen te staan, heb ik mij kandidaat gesteld zodat er voor de inwoners van ons dorp toch een mogelijkheid is om sociaal democratisch te stemmen en zullen we de komende vier jaar ons best doen om een sociaal democratisch geluid te laten horen.